Wings PR

Wings PR drivs av kris- och medieträningsspecialisten Hampus Knutsson, som har 15 års erfarenhet av kriskommunikation, strategisk rådgivning, pressarbete och internkommunikation. Kunderna omfattar allt från organisationer och privatpersoner från näringslivet till myndigheter, sport, kultur, nöjesvärlden och byråer.

Formspråk

Koncept

Art Direction

Digital design

Visuell identitet

Bildproduktion

Typografin är en väsentlig del av den visuella identiteten. Den ger oss en röst som är både vänlig och samt auktoritativ, samtidigt som den säkerställer enhetlighet över alla kontaktpunkter och kommunikationsformer.

Identiteten lägger stor vikt vid samtida typografiska uttryck, men säkerställer också att tydligheten i kommunikationen inte blir lidande av detta.

En av de mest distinkta och utmärkande delarna av varumärket är färgpaletten.

I kombination med de livfulla, energiska rosa och blå accentfärgerna och ett harmoniskt spektrum av neutrala färger, ger den lugna bakgrundsfärgen ”Smoke” en lätt nordisk touch till den övergripande paletten. Resultatet är en bred men väldefinierad färgpalett som fungerar bra för en mängd olika applikationer.

Föregående
Föregående

Ett litet bageri

Nästa
Nästa

Handelsfakta.se