Makrologik

Makrologik löser gåtor kring marknader och samhällsekonomi med hjälp av marknadsanalyser, prognoser och annat ekonomiskt detektivarbete. De tillhandahåller onlinekurser, föreläsningar och workshops för att hjälpa aktörer till affärsbeslut som är säkra, snabba och smarta.

Makrologiks utmaning var att låta identiteten bära och förmedla en komplex produkt, och samtidigt förmedla känslan av ett företag i framkant med djupa insikter i samhällsekonomin.

Digital design

Koncept

Fotografi

Visuell identitet

Formspråk

Designstrategi

Makrologiks designspråk omfamnar en avskalad och enkel estetik, med fokus på precision och hantverk. Med hjälp abstrakta subtila bilder håller vi tonen enkel, och låter innehållet tala för sig själv. Vi undviker vi att överbelasta, vilket skapar en mer fokuserad och berikande upplevelse.

Hemsidans designspråk matchar Makrologiks distinkta men enkla formspråk. Genom att luta oss mot innehållet i kombinationer med enkla men uttrycksfulla bilder undviker vi att överbelasta upplevelsen – istället låter vi innehållet tala för sig själv.

Färgskalan hämtar inspiration från matematiken för att symbolisera Makrologiks affärsverksamhet. Svart och vitt är de två primära färgerna och representerar siffrorna ett och noll, där ett antal gråtoner adderas för att plocka upp skiftet mellan de två polerna.

Den avskalade färgskalan kompletteras med pigga accentfärger i neon för att lyfta information och skapa en intressant kontrast tillsammans med den annars enkla nertonade färgskalan.

Föregående
Föregående

Jurie

Nästa
Nästa

Doctrin